Polityka prywatności

Sąd Rejonowy w Rudzie Śląskiej przywiązuje dużą wagę do ochrony prywatności użytkowników korzystających z witryny ruda-slaska.sr.gov.pl.

Poniżej wyjaśniamy najważniejsze zasady przetwarzania danych osobowych, w tym zapisywanych w plikach cookies na naszych stronach internetowych.

 

1. Kto jest administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach korzystania z witryny?

Administratorem danych osobowych jest  Sąd Rejonowy w Rudzie Śląskiej.

 

2. Jakie dane osobowe przetwarzamy?

Dane osobowe przetwarzane są podczas korzystania przez użytkowników z naszych usług, informacji lub funkcjonalności udostępnianych przez Sąd np. w ramach wysyłania zapytań i kontaktowania się przez użytkowników. Przetwarzamy także informacje o plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, zapisywanych w urządzeniu końcowym użytkownika.

Pliki cookies, ciasteczka (ang. cookies) są informacjami tekstowymi, które są wysyłane przez serwer i zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym, z którego korzystasz. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podstawowym celem korzystania z plików cookies jest dostosowanie zawartości stron do preferencji użytkowników, w tym rozpoznania urządzenie użytkownika i odpowiednie wyświetlenie strony internetowej na jego urządzeniu. Przechowywanie ciasteczek jest niezbędne w celu sprawnego korzystania ze strony internetowej, w innych przypadkach, jeżeli ich zapisywanie odbywa się np. w celach marketingowych, potrzebujemy zgody użytkownika strony na ich stosowanie.

 

3. Jakie pliki cookies przetwarzamy?

W związku z funkcjonowaniem witryny przetwarzamy różne pliki cookies:

Nazwa pliku cookie

Przeznaczenie

Rodzaj pliku cookie

CookieLaw

Informuje o akceptacji polityki cookie

Wewnętrzne, niezbędne dla funkcjonowania strony

Sesyjne (tymczasowe)

Utrzymuje status sesji, niezbędny do zalogowania użytkownika, pozostają na urządzeniu użytkownika do momentu zakończenia sesji

Wewnętrzne, niezbędne dla funkcjonowania strony

Identyfikujące użytkownika lub sesję

identyfikacja użytkownika i sesji. Jest tworzone za każdym razem kiedy nie występuje na stronie.

Google Analitycs/przetwarzane na podstawie zgody

Informujące o ruchu na stronie

zbiera informacje dotyczące ruchu oraz z jakiego adresu użytkownik dotarł na tą stronę

Google Analitycs/ przetwarzane na podstawie zgody

Umożliwiające sprawniejsze działanie strony

ograniczenie liczby zapytań / zwiększenie wydajności strony

Google Analitycs/ przetwarzane na podstawie zgody


Google Analytics, poprzez umieszczenie w urządzeniu użytkownika plików cookies, uzyskuje informacje np. o źródle, z jakiego odwiedził witrynę Sądu, o odwiedzanych podstronach i usługach, o rozdzielczości, z jakiej korzystał, o używanym urządzeniu (komputer, tablet, smartfon).

 

4. Kiedy i w jakich celach przetwarzamy Twoje dane osobowe?

Dane osobowe mogą być przetwarzane w następujących celach:

  • realizacji zadań w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości i podejmowania działań na rzecz wymiaru sprawiedliwości,
  • wykonywania obowiązków, wynikających z przepisów prawa, np. z przepisów ustawy Kodeks pracy, prawa zamówień publicznych;
  • zapewnienia możliwości kontaktu, w przypadku podania danych osobowych podczas zapytań kierowanych do Sądu.

Szczegółowe informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych, w tym podstawach prawnych przetwarzania oraz zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisów witryny dostępne są pod linkiem: https://www.ruda-slaska.sr.gov.pl/index.php?id=615&id2=617

Informacje  o plikach cookies przetwarzamy w celach zapewnienia funkcjonowania strony internetowej. Ponadto, przetwarzamy informacje o plikach cookies w celach analitycznych i statystycznych. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tych celach jest zgoda, którą Użytkownik wyraża poprzez ustawienia przeglądarki. W każdej chwili można wycofać zgodę poprzez zmianę ustawień przeglądarki decydujących o ich zapisywaniu.

 

5. Jak zmienić lub usunąć pliki cookies?

Jeżeli Użytkownik nie chce wyrazić zgody na korzystanie przez Sąd z plików cookies albo chce ograniczyć sposób korzystania z nich, może zrezygnować z korzystania z naszej strony lub zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Można zmienić ustawienia przeglądarki w każdej chwili, a także zablokować automatyczną obsługę plików cookies.

Można także zablokować działanie Google Analytics poprzez dodatek do przeglądarki dostępnej pod adresem https://tools.google.com/dlpage/gaoptout, który po zainstalowaniu i uaktywnieniu wyłącza pomiary Google Analytics na wszystkich stronach wyświetlanych przez użytkownika.

Można usunąć pliki cookies przechowywane w pamięci urządzenia, za pomocą którego korzystasz z witryny Sądu. Informacje o sposobie usunięcia plików cookies są dostępne w zakładce „Pomoc” wybranej przeglądarki internetowej.

Usunięcie plików cookies może jednak spowodować trudności w odczytywaniu strony na urządzeniu użytkownika.

 

6. Jak można wycofać zgodę na przetwarzanie danych zapisywanych w plikach cookies?

Wycofanie zgody na przetwarzanie danych zapisywanych w plikach cookies następuje poprzez blokadę ich automatycznego zapisywania lub zmianę ustawień przeglądarki.

 

7. Gdzie można uzyskać więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych?

Sąd Rejonowy w Rudzie Śląskiej wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Wszelkie zapytania na temat przetwarzania danych osobowych należy kierować na adres e-mail: iod@ruda-slaska.sr.gov.pl.

Pokaż metryczkę  tego dokumentu drukuj  
Podpisał: Piotr Syma
Dokument z dnia: 11.12.2008
Dokument oglądany razy: 6 502
Opublikował: Piotr Syma
Publikacja dnia: 09.02.2021
 
Ukryj metryczkę  tego dokumentu     Drukuj 


Do góry