Polityka prywatności
Sąd Rejonowy w Rudzie Śląskiej przywiązuje dużą wagę do ochrony prywatności użytkowników korzystających z witryny ruda-slaska.sr.gov.pl.
Poniżej wyjaśniamy najważniejsze zasady przetwarzania danych osobowych, w tym zapisywanych w plikach cookies na naszych stronach internetowych.
1. Kto jest administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach korzystania z witryny?
Administratorem danych osobowych jest Sąd Rejonowy w Rudzie Śląskiej.
2. Jakie dane osobowe przetwarzamy?
Dane osobowe przetwarzane są podczas korzystania przez użytkowników z naszych usług, informacji lub funkcjonalności udostępnianych przez Sąd np. w ramach wysyłania zapytań i kontaktowania się przez użytkowników. Przetwarzamy także informacje o plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, zapisywanych w urządzeniu końcowym użytkownika.
Pliki cookies, ciasteczka (ang. cookies) są informacjami tekstowymi, które są wysyłane przez serwer i zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym, z którego korzystasz. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podstawowym celem korzystania z plików cookies jest dostosowanie zawartości stron do preferencji użytkowników, w tym rozpoznania urządzenie użytkownika i odpowiednie wyświetlenie strony internetowej na jego urządzeniu. Przechowywanie ciasteczek jest niezbędne w celu sprawnego korzystania ze strony internetowej, w innych przypadkach, jeżeli ich zapisywanie odbywa się np. w celach marketingowych, potrzebujemy zgody użytkownika strony na ich stosowanie.
3. Jakie pliki cookies przetwarzamy?
W związku z funkcjonowaniem witryny przetwarzamy różne pliki cookies:
Nazwa pliku cookie |
Przeznaczenie |
Rodzaj pliku cookie |
CookieLaw |
Informuje o akceptacji polityki cookie |
Wewnętrzne, niezbędne dla funkcjonowania strony |
Sesyjne (tymczasowe) |
Utrzymuje status sesji, niezbędny do zalogowania użytkownika, pozostają na urządzeniu użytkownika do momentu zakończenia sesji |
Wewnętrzne, niezbędne dla funkcjonowania strony |
Identyfikujące użytkownika lub sesję |
identyfikacja użytkownika i sesji. Jest tworzone za każdym razem kiedy nie występuje na stronie. |
Google Analitycs/przetwarzane na podstawie zgody |
Informujące o ruchu na stronie |
zbiera informacje dotyczące ruchu oraz z jakiego adresu użytkownik dotarł na tą stronę |
Google Analitycs/ przetwarzane na podstawie zgody |
Umożliwiające sprawniejsze działanie strony |
ograniczenie liczby zapytań / zwiększenie wydajności strony |
Google Analitycs/ przetwarzane na podstawie zgody |
Google Analytics, poprzez umieszczenie w urządzeniu użytkownika plików cookies, uzyskuje informacje np. o źródle, z jakiego odwiedził witrynę Sądu, o odwiedzanych podstronach i usługach, o rozdzielczości, z jakiej korzystał, o używanym urządzeniu (komputer, tablet, smartfon).
4. Kiedy i w jakich celach przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Dane osobowe mogą być przetwarzane w następujących celach:
- realizacji zadań w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości i podejmowania działań na rzecz wymiaru sprawiedliwości,
- wykonywania obowiązków, wynikających z przepisów prawa, np. z przepisów ustawy Kodeks pracy, prawa zamówień publicznych;
- zapewnienia możliwości kontaktu, w przypadku podania danych osobowych podczas zapytań kierowanych do Sądu.
Szczegółowe informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych, w tym podstawach prawnych przetwarzania oraz zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisów witryny dostępne są pod linkiem: https://www.ruda-slaska.sr.gov.pl/index.php?id=615&id2=617
Informacje o plikach cookies przetwarzamy w celach zapewnienia funkcjonowania strony internetowej. Ponadto, przetwarzamy informacje o plikach cookies w celach analitycznych i statystycznych. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tych celach jest zgoda, którą Użytkownik wyraża poprzez ustawienia przeglądarki. W każdej chwili można wycofać zgodę poprzez zmianę ustawień przeglądarki decydujących o ich zapisywaniu.
5. Jak zmienić lub usunąć pliki cookies?
Jeżeli Użytkownik nie chce wyrazić zgody na korzystanie przez Sąd z plików cookies albo chce ograniczyć sposób korzystania z nich, może zrezygnować z korzystania z naszej strony lub zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Można zmienić ustawienia przeglądarki w każdej chwili, a także zablokować automatyczną obsługę plików cookies.
Można także zablokować działanie Google Analytics poprzez dodatek do przeglądarki dostępnej pod adresem https://tools.google.com/dlpage/gaoptout, który po zainstalowaniu i uaktywnieniu wyłącza pomiary Google Analytics na wszystkich stronach wyświetlanych przez użytkownika.
Można usunąć pliki cookies przechowywane w pamięci urządzenia, za pomocą którego korzystasz z witryny Sądu. Informacje o sposobie usunięcia plików cookies są dostępne w zakładce „Pomoc” wybranej przeglądarki internetowej.
Usunięcie plików cookies może jednak spowodować trudności w odczytywaniu strony na urządzeniu użytkownika.
6. Jak można wycofać zgodę na przetwarzanie danych zapisywanych w plikach cookies?
Wycofanie zgody na przetwarzanie danych zapisywanych w plikach cookies następuje poprzez blokadę ich automatycznego zapisywania lub zmianę ustawień przeglądarki.
7. Gdzie można uzyskać więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych?
Sąd Rejonowy w Rudzie Śląskiej wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Wszelkie zapytania na temat przetwarzania danych osobowych należy kierować na adres e-mail: iod@ruda-slaska.sr.gov.pl.
Dokument z dnia: 11.12.2008
Dokument oglądany razy: 6 502
Publikacja dnia: 09.02.2021