V Wydział Ksiąg Wieczystych
siedziba:
ul. Bukowa 5A
41-700 Ruda Śląska
Przewodniczący Wydziału
Starszy Referendarz Jolanta Romanowicz
Kierownik Sekretariatu Wydziału
Joanna Sladek
tel. +48 32 43-81-300
tel. +48 32 43-81-305 - wydawanie odpisów
fax. +48 32 43-81-301
e-mail: kw5@ruda-slaska.sr.gov.pl
Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek 1100 - 1800
wtorek - piątek 800 - 1430
Właściwość rzeczowa Wydziału
V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgi wieczyste w systemie informatycznym dla nieruchomości położonych na obszarze właściwości miejscowej Sądu Rejonowego w Rudzie Śląskiej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 marca 2006 r. (Dz. U. z dnia 27 marca 2006 r.).
Wnioski i pisma inicjujące postępowanie sądowe składane są w Biurze Podawczym.
Lista referendarzy
- Starszy Referendarz Jolanta Romanowicz - podział czynności
- Referendarz Marcin Kuźmik - podział czynności
- Referendarz Michał Kozłowski - podział czynności
- Referendarz Tamara Dubik - podział czynności
- Referendarz Barbara Sroka - podział czynności
- Referendarz Joanna Bielec-Strzecha - podział czynności
W V Wydziale Ksiąg Wieczystych można składać wnioski:
- o wydanie odpisu z księgi wieczystej
- o założenie księgi wieczystej dla działki na podstawie decyzji lub przyłączenie działki do istniejącej księgi wieczystej,
- o odłączenie działki z księgi wieczystej i założenie nowej lub przyłączenie do istniejącej księgi wieczystej,
- o założenie księgi wieczystej dla własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu,
- o wpis własności w księdze wieczystej na podstawie prawomocnego postanowienia o:
- stwierdzeniu nabycia spadku,
- działu spadku,
- podziale majątku,
- zasiedzeniu,
- przysądzeniu własności,
- i innych,
- o wpis hipoteki,
- o wykreślenie hipoteki,
- o wpis zmian dot. wpisanych już hipotek jak np. kwota hipoteki, termin spłaty kredytu, wysokość odsetek , zmiana wierzyciela i inne,
- o ujawnienie zmian w ewidencji gruntów,
- o ujawnienie budynku, zmianę nazwy ulicy , nadanie numeru porządkowego budynku,
- o zmianę nazwiska lub nazwy,
- o wykreślenie służebności mieszkania,
- o dokonanie wpisu o wszczęciu egzekucji z nieruchomości i wykreślenie tego wpisu,
- o sprostowanie wpisu,
- o wpis wszelkich praw, roszczeń, ciężarów i ograniczeń,
- o zamknięcie księgi wieczystej.
Wnioski składane w Biurze Podawczym (zarówno wnioski o wpis do księgi wieczystej jak i o odpis z księgi wieczystej) muszą być opłacone w momencie składania. Wniosek, który nie został należycie opłacony zostanie zwrócony bez wezwania o uiszczenie opłaty.
Wysokość opłat w postępowaniu wieczystoksięgowym regulują artykuły od nr 42 do nr 48 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (Dz. U. Nr 167, poz. 1398); (Dz. U. z 2006 r. Nr 126, poz. 876).
Pobiera się następujące opłaty od wniosków o wydanie:
- odpisu zwykłego księgi wieczystej - 30 zł,
- odpisu zupełnego księgi wieczystej - 60 zł,
- zaświadczenia o zamknięciu księgi wieczystej - 10 zł.
W kasie można nabyć znaki opłaty sądowej
Biuro podawcze jest czynne w poniedziałki od 830 do 1800 a w pozostałe dni od 730 do 1430.
Podpisał: Adrian Sklorz
Dokument z dnia: 07.06.2011
Dokument oglądany razy: 66 648
|
Opublikował: Piotr Syma
Publikacja dnia: 05.10.2020
|
Wydruk z dnia: 18.04.2021 // www.ruda-slaska.sr.gov.pl